Opis lokacji
Centrum
- Jedna z najważniejszych części ukrytej wioski. Tutaj znajdują się sklepy (także te z bronią), hotele oraz część rozrywkowa.
Koszt: 30000 Ryō
Wymagania: Brak
Konsekwencje utraty: Brak możliwości robienia zakupów, przebywania w hotelach, prowadzenia sytuacji fabularnych w barach itp. Brak możliwości odbudowy szpitala, biurowców czy koszar.
Biura
- Zespół budynków w których pracują urzędnicy, radni oraz Kage wioski. To także obiekty oficjalnych wioskowych organizacji.
Koszt: 15000 Ryō
Wymagania: Centrum
Konsekwencje utraty:
Koszary
- W tym miejscu magazynuje się zasoby uzbrojenia wioskowego w celu wyposażenia armii. Tutaj też magazynowane są machiny oblężnicze a żołnierze odbywają treningi.
Koszt: 10000 Ryō
Wymagania: Centrum
Konsekwencje utraty:
Szpital
- Jedno z najważniejszych miejsc w wiosce, zespół szpitalny zawiera również ważne laboratoria.
Koszt: 10000 Ryō
Wymagania: Centrum
Konsekwencje utraty: Brak możliwości korzystania z leczenia innego niż od innych graczy, brak możliwości pracy w szpitalu.
Akademia
- Miejsce szkolenia przyszłych geninów.
Koszt: 5000 Ryō
Konsekwencje utraty: Brak możliwości przyjmowania nowych graczy.
Część mieszkalna
- Dzielnice domów przeciętnych mieszkańców wioski i shinobi nie należących do klanów.
Koszt: 20000 Ryō
Konsekwencje utraty: Brak możliwości zarobkowych poprzez eventy, brak postaci w wiosce.
Dzielnice klanowe
- Dzielnice i ulice będące miejscem zamieszkania rodzin klanowych.
Koszt: 15000 Ryō
Wymagania: Część mieszkalna
Konsekwencje utraty: Brak w wiosce postaci należących do klanów. Istniejący NPC mogą się buntować jeśli prace w wiosce nie będą zbliżały się do odbudowy ich domów.
Mury
- Każda wioska posiada jakąś formę osłony, mury itp.
Koszt: 15000 Ryō
Konsekwencje utraty: Gdy wioska jest ufortyfikowana skutecznymi atakami na wioskę są jedynie ataki niewielkich grup doświadczonych shinobi, bez murów mogą atakować armie skupione na swojej ilości.
Strażnice i bramy
- Strażnice pozwalają uniknąć zaskoczenia zmasowanymi atakami, bramy pozwalają na pełny rejestr odwiedzin i opuszczania wioski.
Koszt: 10000 Ryō
Wymagania: Mury
Konsekwencje utraty: Brak możliwości skutecznego sprawdzania osób przychodzących i opuszczających wioskę. Brak możliwości prowadzenia skutecznych rejestrów nadzorujących wyjścia shinobi.
Monument
- Każda wioska w jakiś sposób honoruje swoich kage, np. w Konosze to twarze Hokage na skale, w Sunie to posągi Kazekage w siedzibie obrad.
Koszt: 5000 Ryō
Konsekwencje utraty: Straty moralne.
Schrony
- Pozwalają ochronić nawet przed atakami całkowicie niszczącymi wioski.
Koszt: 10000 Ryō
Konsekwencje utraty: Brak możliwości ratowania mieszkańców przed atakami czy katastrofami.
Stadion
- Każda wioska ceni sobie sportowe podejście do walki, to obiekt zbudowany z aren otoczonych trybunami, przystosowanymi do walk shinobi.
Koszt: 5000 Ryō
Konsekwencje utraty: Brak możliwości organizowania egzaminów czy innych sytuacji wymagających sportowego podejścia do walki.
Odbudowa i naprawa wioski Gdy wioskę lub chętnego gracza stać na odbudowę wioski należy przeprowadzić minievent opisujący procesy budowlane oraz odnotowanie kosztu odbudowy. Nie ma konkretnych wymagań jak ilość linijek czy misji. Liczy się zabawa. W przypadku odbudowy należy ponieść pełne koszta. Jednak to mistrz prowadzący event czy misję (wówczas w konsultacji z administracją) decyduje w jakim stopniu jakie elementy wioski zostały zniszczone. Niewielki stopień do naprawy wymaga poniesienia tylko ćwierci danego kosztu, duży stopień uszkodzeń to połowa opisanego kosztu.
Premie wioskowe W poszczególnych wioskach istnieją gracze, których zdolności i umiejętności ułatwiają rozwój czy odbudowę wioski. Jeżeli w danej wiosce jest postać o wspomnianych zdolnościach jest w stanie zmniejszyć koszta odbudowy wioski o połowę lub całość kosztu najdroższej lokacji (lub tańszej, zgodnie z wolą i potrzebą Kage wioski). Poniżej opisano jakie zdolności są potrzebne danej wiosce oraz które z zdolności zmniejszają koszt o połowę a które w całości. Dana zdolność może być wykorzystana tylko jeden raz po jakimkolwiek uszkodzeniu wioski, które powoduje zniszczenie lokacji z wymienionej na początku lokacji listy. Po jej uszkodzeniu i wykorzystaniu zdolności ponowne jej użycie w celu rozbudowy wioski możliwe jest dopiero po zniszczeniu kolejnej lokacji.
Niektóre lokacje posiadają możliwość wykorzystania zdolności z innych krain. Zdobycie ich poprzez przeszczep, opłacenie czy przekonanie do pomocy shinobi z innej wioski - wszystkie chwyty dozwolone. Nie można jednak wykorzystać kilku zdolności w tym celu - ważna jest tylko jedna.
Konohagakure no Sato
- Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)
- Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)
- Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
- Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
- Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
- Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)
- Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
- Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)