Moduł wioska

Inne zasady gry, niedotyczące tworzenia czy rozwoju postaci.

Moderator: Mistrz Gry

Moduł wioska

Postprzez Cheshire » 26 lip 2014, o 11:48

Wstęp Poniższa lista przedstawia schemat rozbudowy wioski. Lokacje nie przedstawiają każdego możliwego budynku w wiosce - zbiór budynków. Uproszczony schemat sprawia, że nie staje się to grą symulacji budowlanej. Na co dzień jest to niezauważalny element rozgrywki, może jednak mieć znaczenie w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia wioski.

Opis lokacji

Centrum
    Jedna z najważniejszych części ukrytej wioski. Tutaj znajdują się sklepy (także te z bronią), hotele oraz część rozrywkowa.
    Koszt: 30000 Ryō
    Wymagania: Brak
    Konsekwencje utraty: Brak możliwości robienia zakupów, przebywania w hotelach, prowadzenia sytuacji fabularnych w barach itp. Brak możliwości odbudowy szpitala, biurowców czy koszar.

Biura
    Zespół budynków w których pracują urzędnicy, radni oraz Kage wioski. To także obiekty oficjalnych wioskowych organizacji.
    Koszt: 15000 Ryō
    Wymagania: Centrum
    Konsekwencje utraty:

Koszary
    W tym miejscu magazynuje się zasoby uzbrojenia wioskowego w celu wyposażenia armii. Tutaj też magazynowane są machiny oblężnicze a żołnierze odbywają treningi.
    Koszt: 10000 Ryō
    Wymagania: Centrum
    Konsekwencje utraty:

Szpital
    Jedno z najważniejszych miejsc w wiosce, zespół szpitalny zawiera również ważne laboratoria.
    Koszt: 10000 Ryō
    Wymagania: Centrum
    Konsekwencje utraty: Brak możliwości korzystania z leczenia innego niż od innych graczy, brak możliwości pracy w szpitalu.

Akademia
    Miejsce szkolenia przyszłych geninów.
    Koszt: 5000 Ryō
    Konsekwencje utraty: Brak możliwości przyjmowania nowych graczy.

Część mieszkalna
    Dzielnice domów przeciętnych mieszkańców wioski i shinobi nie należących do klanów.
    Koszt: 20000 Ryō
    Konsekwencje utraty: Brak możliwości zarobkowych poprzez eventy, brak postaci w wiosce.

Dzielnice klanowe
    Dzielnice i ulice będące miejscem zamieszkania rodzin klanowych.
    Koszt: 15000 Ryō
    Wymagania: Część mieszkalna
    Konsekwencje utraty: Brak w wiosce postaci należących do klanów. Istniejący NPC mogą się buntować jeśli prace w wiosce nie będą zbliżały się do odbudowy ich domów.

Mury
    Każda wioska posiada jakąś formę osłony, mury itp.
    Koszt: 15000 Ryō
    Konsekwencje utraty: Gdy wioska jest ufortyfikowana skutecznymi atakami na wioskę są jedynie ataki niewielkich grup doświadczonych shinobi, bez murów mogą atakować armie skupione na swojej ilości.

Strażnice i bramy
    Strażnice pozwalają uniknąć zaskoczenia zmasowanymi atakami, bramy pozwalają na pełny rejestr odwiedzin i opuszczania wioski.
    Koszt: 10000 Ryō
    Wymagania: Mury
    Konsekwencje utraty: Brak możliwości skutecznego sprawdzania osób przychodzących i opuszczających wioskę. Brak możliwości prowadzenia skutecznych rejestrów nadzorujących wyjścia shinobi.

Monument
    Każda wioska w jakiś sposób honoruje swoich kage, np. w Konosze to twarze Hokage na skale, w Sunie to posągi Kazekage w siedzibie obrad.
    Koszt: 5000 Ryō
    Konsekwencje utraty: Straty moralne.

Schrony
    Pozwalają ochronić nawet przed atakami całkowicie niszczącymi wioski.
    Koszt: 10000 Ryō
    Konsekwencje utraty: Brak możliwości ratowania mieszkańców przed atakami czy katastrofami.

Stadion
    Każda wioska ceni sobie sportowe podejście do walki, to obiekt zbudowany z aren otoczonych trybunami, przystosowanymi do walk shinobi.
    Koszt: 5000 Ryō
    Konsekwencje utraty: Brak możliwości organizowania egzaminów czy innych sytuacji wymagających sportowego podejścia do walki.


Odbudowa i naprawa wioski Gdy wioskę lub chętnego gracza stać na odbudowę wioski należy przeprowadzić minievent opisujący procesy budowlane oraz odnotowanie kosztu odbudowy. Nie ma konkretnych wymagań jak ilość linijek czy misji. Liczy się zabawa. W przypadku odbudowy należy ponieść pełne koszta. Jednak to mistrz prowadzący event czy misję (wówczas w konsultacji z administracją) decyduje w jakim stopniu jakie elementy wioski zostały zniszczone. Niewielki stopień do naprawy wymaga poniesienia tylko ćwierci danego kosztu, duży stopień uszkodzeń to połowa opisanego kosztu.

Premie wioskowe W poszczególnych wioskach istnieją gracze, których zdolności i umiejętności ułatwiają rozwój czy odbudowę wioski. Jeżeli w danej wiosce jest postać o wspomnianych zdolnościach jest w stanie zmniejszyć koszta odbudowy wioski o połowę lub całość kosztu najdroższej lokacji (lub tańszej, zgodnie z wolą i potrzebą Kage wioski). Poniżej opisano jakie zdolności są potrzebne danej wiosce oraz które z zdolności zmniejszają koszt o połowę a które w całości. Dana zdolność może być wykorzystana tylko jeden raz po jakimkolwiek uszkodzeniu wioski, które powoduje zniszczenie lokacji z wymienionej na początku lokacji listy. Po jej uszkodzeniu i wykorzystaniu zdolności ponowne jej użycie w celu rozbudowy wioski możliwe jest dopiero po zniszczeniu kolejnej lokacji.
Niektóre lokacje posiadają możliwość wykorzystania zdolności z innych krain. Zdobycie ich poprzez przeszczep, opłacenie czy przekonanie do pomocy shinobi z innej wioski - wszystkie chwyty dozwolone. Nie można jednak wykorzystać kilku zdolności w tym celu - ważna jest tylko jedna.

Konohagakure no Sato
    Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)
Kirigakure no Sato
    Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)
Kumogakure no Sato
    Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
Iwagakure no Sato
    Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
Sunagakure no Sato
    Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
Otogakure no Sato
    Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)
Amegakure no Sato
    Negacja połowy kosztu lokacji: Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Sakin Nami (Klan Maji)
Sanrō
    Negacja połowy kosztu lokacji: Mokuton: Shichūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Seigyo (Klan Maji)
    Negacja całego kosztu lokacji: Mokuton: Renchūka no Jutsu (Klan Senju); Sakin Nami (Klan Maji)
Administrator
 
Posty: 1618
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Powrót do Dodatkowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników