Regulamin Kuźni

Moderator: Mistrz Gry

Regulamin Kuźni

Postprzez Marvelous » 25 cze 2013, o 16:12

Z dniem 19.01.2019 wchodzi nowa zasada w regulaminie kuźni. W przypadku, kiedy gracz chce stworzyć własny przedmiot, wymagane jest posiadanie atutu Ninja Tool Inventor. Tym sposobem nabywanie nowych przedmiotów jest fair w stosunku do każdego, jednocześnie przywracając sam atut do użyteczności.


Dodawanie przedmiotów:
  • Każdy gracz może zakupić w kuźni zwykłą broń lub ubranie po uprzednim umieszczeniu go w bezpośrednim dziale kuźni.
  • Gdy gracz zechce dać unikatowy przedmiot, lub moderacja stwierdzi, że dany przedmiot takim jest gracz musi poprosić administrację o zgodę na taki przedmiot.
  • Przedmioty czysto fabularne, lub których cecha świadcząca o unikalności jest znikoma, zwolnione są z konieczności prośby o dany przedmiot.
  • Osoby z rozwiniętym Iryojutsu mogą składać projekty receptur leków i trucizn. W dziale Receptury muszą założyć temat swojej postaci zatytułowany imieniem i nazwiskiem postaci.
  • Osoby z rozwiniętym Kugutsujutsu mogą składać projekty Kukiełek. Temat projektu staje się jednocześnie tematem kukiełki, którą można później w grze modyfikować.
  • Osoby z rozwiniętym Ninja Tool Inventor (po wykupieniu atutu) mogą składać przedmioty, które sami tworzą. Przedmiot taki musi mieć wycenę materiałów (przyjmuje się, że koszt materiałów na przedmioty podstawowe sklepie wynosi 1/2 ich wartości) oraz rangę z zakresu D-S. Temat staje się tematem przedmiotu po jego stworzeniu.
  • Przedmioty należy wstawiać wg następujących schematów:
    Zwykły BBcode:
    Kod: Zaznacz cały
    [b]Nazwa:[/b]
    [b]Ranga:[/b]
    [b]Typ:[/b]
    [b]Waga Fūin:[/b]
    [b]Cena:[/b]
    [b]Opis:[/b]
    Kod tabeli:
    Kod: Zaznacz cały
    |[przedmiot]|
    |[img=/adres grafiki przedmiotu, można pozostawić puste/]|
    |[nazwa1=/nazwa przedmiotu/]|
    |[nazwa2=/awaryjna druga nazwa/]|
    |[ranga=/ranga tworzenia przedmiotu/]|
    |[typ=/rodzaj przedmiotu, np zwój, fiolka, skrzynia/]|
    |[waga=/waga pieczętowania przedmiotu/]|
    |[cena=/wartość ceny podana jako sama cyfra/]|
    |[opis]/tekst opisu/[/opis]|
    |[/przedmiot]|
    Znaczenie:
    Nazwa: Nazwa obiektu. Korzysta się z japońskich nazw w pisowni naszego alfabetu jak i z polskich nazw. Dodatkowo korzysta się z japońskich nazw w pisowni oryginalnej.
    Ranga: Ranga przedmiotu brana pod uwagę tylko podczas jego tworzenia oraz naprawy.
    Typ: Rodzaj przedmiotu jakim jest dany obiekt.
    Waga Fūin: Punkty pojemności przedmiotu dla technik Fūinjutsu.
    Cena: Wartość Ryō danego przedmiotu. Zamiast niej czasem podaje się range misji, na której można zdobyć przedmiot.
    Opis: Opis wyglądu i cech przedmiotu.
  • Bronie należy wstawiać wg następujących schematów:
    Zwykły BBcode:
    Kod: Zaznacz cały
    [b]Nazwa:[/b]
    [b]Ranga:[/b]
    [b]Typ:[/b]
    [b]Obrażenia:[/b]
    [b]Waga Fūin:[/b]
    [b]Klasa Wielkości:[/b]
    [b]Ninpō:[/b]
    [b]Cena:[/b]
    [b]Opis:[/b]
    Kod tabeli:
    Kod: Zaznacz cały
    |[bron]|
    |[img=/adres grafiki przedmiotu, można pozostawić puste/]|
    |[nazwa1=/nazwa przedmiotu/]|
    |[nazwa2=/awaryjna druga nazwa/]|
    |[ranga=/ranga tworzenia przedmiotu/]|
    |[typ=/typ broni, np krótkie lub długie ostrze/]|
    |[obrazenia=/rodzaje obrażeń/]|
    |[waga=/waga pieczętowania przedmiotu/]|
    |[klasawielkosci=/cyfra odpowiadająca klasie wielkości/]|
    |[ninpou=/dziedzina jutsu odpowiedzialna za używanie przedmiotu/]|
    |[cena=/wartość ceny podana jako sama cyfra/]|
    |[opis]/tekst opisu/[/opis]|
    |[/bron]|
    Znaczenie:
    Nazwa: Nazwa obiektu. Korzysta się z japońskich nazw w pisowni naszego alfabetu jak i z polskich nazw. Dodatkowo korzysta się z japońskich nazw w pisowni oryginalnej.
    Ranga: Ranga przedmiotu brana pod uwagę tylko podczas jego tworzenia oraz naprawy.
    Typ: Rodzaj przedmiotu jakim jest dany obiekt.
    Obrażenia: Opisuje jaki rodzaj obrażeń przedmiot zadaje. Dotyczy broni.
    Waga Fūin: Punkty pojemności przedmiotu dla technik Fūinjutsu.
    Klasa Wielkości: Klasa wielkości przedmiotu sugerująca jak używać przedmiotu oraz kto może go używać.
    Ninpō: Dziedzina odpowiedzialna za użytkowanie przedmiotu.
    Cena: Wartość Ryō danego przedmiotu. Zamiast niej czasem podaje się range misji, na której można zdobyć przedmiot.
    Opis: Opis wyglądu i cech przedmiotu.
  • Receptury składa się według tego regulaminu.
  • Marionetki składa się według tego tematu.

Wycena przedmiotów:

  • Przedmioty czysto fabularne posiadają o połowę niższą cenę niż wyceniono by je normalnie.
  • Receptury nie podlegają wycenie, a tylko ocenie ich poziomu. Inne informacje na ten temat w regulaminie Receptur.
  • Kukłom wycenia się tylko materiały - więcej informacji na ten temat w regulaminie Marionetek.
  • Przykładowe ceny efektów:
    • Robocizna: 1/5 wartości przedmiotu, nie dotyczy przedmiotów NTI i kukieł.
    • Cena za zmodyfikowany wygląd względem sklepowych odpowiedników: +100Ryō.
    • Zwiększenie twardości materiału: 500-1000Ryō, radykalne zwiększenie (przedmiot taki jak np maska Madary) należy potraktować jako unikatowe.
    • Specjalny kształt ostrza, broni: 500Ryō.
    • Lekkość: 500-1000Ryō.
    • Wydłużanie się broni: Mechanizm 1500Ryō, innymi metodami będzie to unikat.
    • Wartość i opis przykładowych efektów można poznać w tym temacie.
    Ceny mogą się zwiększać lub zmniejszać w zależności od wielkości przedmiotu.
  • W przypadku broni mnogiej, miotanej, małej efekty te mogą być dużo tańsze.
  • Jeśli przyjęte wartości są w jakiejś sytuacji niekorzystne dla gracza, a ich lekkie nagięcie nie odbije się zachwianiu ogólnej równowagi przedmiotów jak najbardziej można to zrobić.
  • Ulepszenie broni to koszt ulepszenia oraz robocizna (nie nalicza się w przypadku NTI).
  • Ulepszenie unikatu może polegać na odkryciu jej nowego efektu na misji fabularnej.
  • Przedmioty unikatowe można kupić jak zwykłe przedmioty, jednak przedmioty trudne do wycenienia, lub przekraczające zdolnościami wszelką skalę można zdobyć tylko na misjach fabularnych.

Akceptacja przedmiotów:

  • Akceptacja dotyczy ostatecznej wyceny, po jej uzgodnieniu (gracz musi przyznać, że cena mu odpowiada).
  • Akceptacje na niższe ceny są automatyczną akceptacją na ceny wyższe.
  • Połowa wypowiadających się w temacie moderatorów musi udzielić akceptacji, jeśli jest to zwykły przedmiot wystarczą trzy akceptacje. Przedmioty o niskiej wartości, bez możliwości bojowych, czysto fabularne potrzebują tylko dwóch akceptacji.
  • Jeśli przedmiot jest unikatem, lub recepturą/marionetką rangi B lub wyższej swoją akceptację powinien wyrazić administrator.
  • Po akceptacji temat przedmiotu jest przeniesiony do odpowiedniego działu (Unikaty, Broń, Ubrania, Marionetki).
  • Po akceptacji receptury jej opis kopiowany przez moderatora jest do tematu założonego przez gracza w dziale Receptury.

O dostępnych przedmiotach:

Nie wszystkie przedmioty jakie gracze mogą zostać wymyślone. I nie zależy to od tego, czy są silne czy słabe, ale od tego, czy w realiach Naruto takie przedmioty mogą wystąpić. Ograniczenia ich możliwości mają różne podłoże. Może nim być unikatowy efekt, zaawansowanie technologiczne czy wygląd. Nie można również tworzyć przedmiotów przypominających te istniejące.

Efekty: Najprostsze przewodniki chakry pozwalają zmniejszać koszt chakry technik, które polegają na przelaniu chakry na dany przedmiot. Niektóre przedmioty zamiast tego potrafią przekształcać chakrę w określony efekt. Nie są to rzecz jasna możliwości takie jak wezwanie shinigami, a np określony przepływ chakry. Są to przedmioty unikatowe. Legendarną stała się też już zdolność przekształcenia natury chakry, którą reprezentuje miecz Kiba. Niektóre zdolności osiąga się dzięki wykorzystanym materiałom (najprostsze) inne zaś dzięki zdolnościom shinobi, np.: z zakresu pieczętowania (bardziej zaawansowane). Przedmioty te są jednak niezwykle rzadkie. By taki można było uzyskać poprzez kuźnie gracz musi udowodnić nie tylko, że na niego zasługuje, musi też potwierdzić jego dopasowanie do realiów świata (geneza powstania jego efektu).

Zaawansowanie technologiczne:Przedmioty codziennego użytku przypominają po części lata dziewięćdziesiąte dwudziestego wieku. Dostępne są radia, telewizory a nawet prymitywne komputery. Ludzie korzystają z typowego sprzętu kuchennego jak lodówki czy kuchenki gazowe. Dostępna jest więc między innymi energia elektryczna. Niektóre mechanizmy, dosyć rzadkie i przeważnie niedostępne jako energię do swojego działania wykorzystują chakrę.
Technologia militarna w tym świecie praktycznie nie istnieje. Zastąpili ją shinobi walczący bronią białą. Jedynie kuglarze wykorzystują do walki bardziej zaawansowane mechanizmy. Wśród innych shinobi znaleźć można wyrzutnie kunai, shuriken czy senbon. Zdarzają się również dmuchawki, czy pneumatyczne wyrzutnie strzałek.
W świecie pokazanym w Naruto ludzie niezwykle rzadko korzystają z pojazdów, szczególnie silnikowych. Silniki znaleźć można tylko w niewielkich motorówkach z okolic Kraju Fal czy też Kraju Wody. Na dalekiej północy ludzie korzystają z pociągów parowych. Niektórzy korzystają również z machin latających zasilanych chakrą, jednak to również jest niezwykle rzadkie - technologia jest mimo wszystko prymitywna, na zasadzie starych silników spalinowych.

Wygląd:Przedmioty nie mogą posiadać futurystycznych wyglądów sugerujących zaawansowanie technologiczne. Wygląd w większości wypadków należy opierać na wiedzy dotyczącej zaawansowania technologicznego. Odrobinę inaczej sprawa ma się z ubraniami. Większość ludzi w tych krainach ubiera się ubrania przypominające historyczny ubiór Japończyków. Shinobi ubierają się podobnie, lub też sportowo. Posiadają też mundury shinobi, wygodne ubrania zaprojektowane do walki.

Podobieństwo:Nie można tworzyć przedmiotów będących kopią innych, kanonicznych lub eventowych przedmiotów. Chronione są również przedmioty innych graczy. Z tego też wynika jedno z ograniczeń wyglądu - nie można również kopiować wyglądu innych przedmiotów (poza przedmiotami ogólnodostępnymi. Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, gdy przedmiot tworzy w grze osoba z zdolnością NTI. Wówczas postać znając coś fabularnie może spróbować stworzyć podobny przedmiot, o ile pozwalają jej na to dostępne materiały i jej własne zdolności.

Nabywanie przedmiotów zaakceptowanych:

  • Zabrania się kupowania/nabywania przedmiotów zwykłych, unikatowych, czysto fabularnych, receptur leków i trucizn, kukiełek, wymagających Ninja Tool Inventor itp. stworzonych przez innych graczy.

    Istnieją dwa wyjątki od reguły:
    1) W przypadku wszystkich rzeczy danego gracza (z wyjątkiem unikatów) nabyć można po uzyskaniu jego zgody/zgody administratora działu.
    2) W przypadku wszystkich rzeczy NPC (z wyjątkiem unikatów) nabyć można je można po kontakcie z administratorem działu i uzyskanej zgodzie.

    Prośby te nie wpływają na ogólny dział próśb, nie ma więc o baw, że uzyskana zgoda tutaj przyblokuje gracza na okres dwóch tygodni.
Obrazek
Administrator
 
Posty: 75
Dołączył(a): 22 lip 2014, o 11:33

Powrót do Nowy Podręcznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników