Regulamin Punktów Zasług

Moderator: Mistrz Gry

Regulamin Punktów Zasług

Postprzez Cheshire » 8 kwi 2017, o 23:22

Wstęp Punkty zasług to całkowicie abstrakcyjna punktacja nagradzająca starania gracza. Punkty te gracz posiada ponad postaciami. Oznacza to możliwość wykorzystywania ich na rzecz wszelkich postaci niezależnie czy to multikonta czy postacie pośmiertne.
Temat swoich punktów gracz prowadzi przez jedną postać, z konta której będzie edytować posty. Gdyby zaszła taka potrzeba (np śmierć postaci) administracja zmieni autorów postów na nowe konto gracza. Gracz musi podawać sumę wszystkich PZ a pod nią dla każdego przychodu PZ oddzielny link w nazwie posiadający ilość PZ i datę ich nabycia.
Post wydatków prowadzi administracja (podając koszt, cel, postać dla której wydano PZ oraz datę).

Zdobywanie PZ
  • Prowadzenie misji:
    • Misja rangi D: 1 PZ
    • Misja rangi C: 2 PZ
    • Misja rangi B: 5 PZ
    • Misja rangi A: 8 PZ
    • Misja rangi S: 12 PZ
  • Sędziowanie walk: Wynagrodzenia są takie same, jak za prowadzenie misji określonej rangi.
  • Prowadzenie mini eventów: przeważnie za odegranie scenki jest 1 PZ. W przypadku mini eventów z realnym wyzwaniem dla gracza należy traktować je jak eventy.
  • Prowadzenie eventów: należy porównać je poziomem trudności jak i objętością do misji i przydzielić analogiczne wynagrodzenie.
  • Specjalne: wszelkie sytuacje w których prowadzone są walki w systemie sędziowskim należy rozpatrywać jak sędziowanie walk. Jeśli to tylko fragment danych wydarzeń należy objętość takich walk liczyć podwójnie.
  • Pomoc na forum: nagradzana indywidualnie. Może tu dojść do zdania o pewnych niesprawiedliwościach. W tym miejscu przypominam, że nie da się zachować w czymś tak umownym równości między ludźmi i obiektywnej oceny.To tylko akt dobrej woli, więc proszę go docenić.
  • Wypłaty regularne: o ile mistrzowie fabularni i narratorzy mogą być wynagradzani proporcjonalnie do ich działania, o tyle są pewne role na forum jakich nie da się w taki sposób ocenić. Członkowie takich grup mogą upominać się o cotygodniowe wypłaty pod warunkiem zachowania aktywności, której warunki opisano poniżej.
    • Moderacja: 1
    • Mistrzowie gry: 2
    Mistrz Historii deklaruje czy woli stałą wypłatę czy wypłatę narratorską.

Wydawanie PZ
  • Dodatkowy Slot WJ SnM posiada duże możliwości pod względem tworzenia nowych technik, niektórym graczom może to jednak nie wystarczyć. Jeżeli ktoś potrzebuje powiększyć ilość miejsc na własne techniki danej rangi musi dokonać zakupu według poniższych kosztów.
      D - 5PZ
      C - 8PZ
      B - 10PZ
      A - 13PZ
      S - 15PZ
  • Dodatkowe miejsce na zwierzę w pakcie: 100PZ
    Zakup ten umożliwia wykonanie dodatkowej karty zwierzęcia w pakcie.
  • Zmiana paktu: 25PZ
    By zrezygnować z poprzedniego paktu i uzyskać możliwość opanowania nowego paktu gracz musi dokonać tego zakupu. Rezygnacja z jego paktu i opanowanie następnego musi pomimo tego zakupu odbyć się fabularnie. Należy pamiętać, że gracz może bez tego zakupu opanować kolejny pakt posiadając dostęp do dwóch gatunków zwierząt. Oba pakty jednak zajmą dwa miejsca we wspomaganiach.
  • Wymiana zwierzęcia: 15PZ
    Ten zakup pozwala wymienić jedno zwierze w pakcie na inne. Po śmierci danego zwierzęcia jego miejsce się nie zwalnia, dlatego użytkownik paktu gdy chce jakieś zmarłe zwierze zastąpić nowym również musi dokonać takiego zakupu.
  • Dodatkowe wspomaganie: 100PZ
    Zakup ten umożliwia nabycie kolejnego wspomagania ponad standardowy limit. Dostępne tylko raz.
  • Rezygnacja z wspomagania: 25PZ
    Zakup ten pozwala na rezygnację z wspomagania. Przydatne jeśli gracz chce opanować inne wspomagania.
  • Wymiana na Punkty Nauki: 1 PZ można wymienić na 3 PN. Wszystko musi być odnotowane w swoich tematach PN.
  • Wymiana na Punkty Doświadczenia: 3 PZ można wymienić na 1 PD. Wszystko musi być odnotowane w swoich tematach PD.
  • Zgoda na zakup atutu przybocznego: 100PZ
    Zakup ten daje zgodę na opanowanie atutu Przybocznego bez potrzeby osiągnięcia fabularnej rangi umożliwiającej posiadanie pracownika, ucznia czy pomocnika. Atut ten należy następnie wykupić za PD zgodnie z dotyczącymi go zasadami.
  • Zgoda na zakup atutu znajomości: Zakup ten pozwala na opanowanie atutu Znajomości bez potrzeby uzyskania zgody administracji. Atut należy następnie wykupić za PD zgodnie z dotyczącymi go zasadami. Pomimo tego zakupu należy poinformować administrację o opanowaniu tego atutu. Koszt zgody zależy od kosztu PD jaki poniesiemy przy zakupie:
      Atut za 5PD - 15PZ
      Atut za 10PD - 20PZ
      Atut za 15PD - 25PZ
  • Pieniądze: 250Ryō - 1PZ
    Prosta wymiana Punktów Eventowych na gotówkę obowiązującą w świecie Naruto. Należy ją przypisać w swoim Banku zaraz po opisaniu wymiany w temacie PZ danego gracza.
  • Kupony: Kupony te pozwalają na obniżenie kosztu przedmiotu z kuźni o określoną wartość procentową. Zniżka ta dotyczy przedmiotów o wszelkich kosztach - zniżka 25% będzie warta 10PE w przypadku przedmiotu wartego 10 tysięcy jak i w przypadku przedmiotu wartego 25tysięcy. Poniżej znajdują się koszta kuponu, zależne od wartości jaką kupon obniża. W przypadku zakupu jednego przedmiotu dany kupon można wykorzystać tylko jeden raz.
      25% Zniżka w Kuźni - 10 PZ
      50% Zniżka w Kuźni - 20 PZ
  • Token szczęścia: 50 PZ
    Token ten można wykorzystać na trzy sposoby. Pierwszym z nich jest niebezpieczna sytuacja, w której gracz może zginąć. Wykorzystanie Tokenu pozwala na zaistnienie sprzyjających sytuacji, które to pozwalają postaci gracza na przeżycie. Nie oznacza to powodzenia misji czy w walce, a jedynie na przetrwanie. Jest to jednak ograniczone w przypadku walki z innym graczem - może on wystarczająco zablokować sytuację, by niemożliwe było przeżycie postaci. Jeśli jednak token umożliwi przeżycie graczowi w walce z innym graczem, tamten uznaną będzie miał wygraną (wykorzystanie takie tokenu automatycznie oznacza porażkę).
    Drugą metodą wykorzystania tego punktu jest sukces wybranej akcji. Pozwala to na zakończenie wybranego działania z pozytywnym skutkiem - np uratowanie określonego npc itp. Również ta metoda jest ograniczona pod względem działań między grającymi - o ile można wykorzystać ten token by osłonić kogoś, uratować przed atakiem, nie można go wykorzystać by zwiększyć skuteczność działania w bezpośrednim starciu. Działanie takie jest zabronione - niezależnie od próby wykorzystania w walce liczyć się będą działania graczy według podjętych przez nich decyzji, nie dodatkowego szczęścia.
    Ostatnią metodą wykorzystania Tokenu jest użycie go podczas misji lub eventu w celu znalezienia wynagrodzenia korzystnego dla postaci. Pozwala to na zdobycie dużej ilości pieniędzy, uzbrojenia czy też ważnego dla danego rodzaju shinobi przedmiotu.
  • Koty w worku:
    Loteria, pozwalająca wygrać więcej niż za PZ kupić można, ale też zmarnować PZ lub w skrajnym przypadku nawet stracić na tym.
      Kot w worku: 50PZ
  • Alternatywa za ostrzeżenie: 10PZ
    Lepiej by gracz krzyczał o tej możliwości gdy admin wspomni o wlepieniu warna. Chyba, że ten będzie pamiętał by zaproponować, utrata PZ lub ostrzeżenie. Można też zastosować gdy gracz ma 6 ostrzeżeń i grozi mu za to pierwsza grupa karna.
  • Opuszczenie grupy karnej 1: 15PZ
  • Opuszczenie grupy karnej 2: 30 PZ
  • Opuszczenie grupy karnej 3: 45PZ
  • Zmniejszenie poziomu grupy karnej:15PZ
  • Prośby: Gracz deklaruje iloma PZ podpiera swoją prośbę. Jeśli prośba zostanie przyjęta gracz poniesie koszt PZ, odrzucona prośba pozbawiona jest ryzyka utraty punktów. To jest opcja dobra dla ludzi mających problem z uzasadnieniem dlaczego powinna ich prośba być wysłuchana. Inaczej mówiąc PZ to forma nagrody za zasługi jak czek który można spieniężyć w dziale próśb. Oddając je przypomina się o swoich zasługach dla forum.


Wynagrodzenie za Fabułę
  1. Gracz opisuje na raz jeden aspekt, wydarzenie.
  2. Zgłosić można
    1. Nietypowe sytuacje w fabule.
    2. Wydarzenia wpływające na charakter naszej postaci.
    3. Wydarzenia wpływające na charakter innej postaci.
    4. Wydarzenia kształtujące świat shinobi lub jego część.
    5. Wydarzenia, w których gracz oddaje się fabule (wybiera fabularne odegranie zachowania pasującego do postaci ponad to co jest łatwiejsze czy bezpieczniejsze).
  3. Nie może to być coś, co po prostu było nagrodzone w ramach powiedzmy misji czy przygody. Wyjątkiem jest zgłoszenie aspektów nagrodzonego już wątków, które nie były podstawami wynagrodzenia.
  4. Jeżeli zajdzie potrzeba dodania czegoś do listy co można zgłosić do nagrodzenia musi to zostać omówione i przejść przez ręce Administracji.
  5. O linki do wątków prosimy wtedy, gdy nikt z nas nie jest w stanie zweryfikować potwierdzić autentyczności zgłoszenia. Analizy wątków unikamy by nie liczyć postów.
  6. Jest troje osób, które aktywnie to wyceniają. Każde zgłoszenie wycenia cała trójka względem uznania punktów.
  7. Wycena jest anonimowa, wysłana na PW na konto robocze Madarao.
  8. Madarao wylicza średnią i upublicznia wynagrodzenie.
  9. W dziale próśb zawsze jak jest wymieniany temat próśb należy skopiować ten regulamin.
  10. Temat wynagrodzeń za fabułę jest oddzielny dla zachowania czytelności.
  11. Istnieje absolutny zakaz pisania PW do Madarao, jedynie wyznaczone osoby oceniające mogą pisać PW na to konto i tylko jako wyniki wynagrodzeń.
Administrator
 
Posty: 1685
Dołączył(a): 4 cze 2013, o 17:24
Ranga: Brak

Powrót do Nowy Podręcznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników