Shinobi no Mono PBF - co to za gra?

W tym miejscu umieszczono regulaminy forum i gry. Nieprzeczytanie ich nie zwalnia z obowiązku przestrzegania tych regulaminów. W razie wykorzystania luki w regulaminie od niego samego ważniejsza jest decyzja administratora.
Uwaga! Administracja nie jest zobowiązana odpowiadać na pytania dotyczące spraw wyjaśnionych w tematach tego forum!





Moderatorzy: Mistrz Gry, Mistrz Fabularny, Mistrz Gry, Mistrz Fabularny

Shinobi no Mono PBF - co to za gra?

Postprzez Marvelous » 9 cze 2013, o 16:55

Naruto: Istnieje możliwość, ze trafi do nas fan PBF czy RPG nie wiedzący czym jest Naruto. To Manga i Anime, na jakim wzorujemy naszą grę. Opowiada ona historie o Shinobi. Nie takich tradycyjnych, a zorganizowanych w tak zwane ukryte wioski pod wodzą Kage, podlegających władcom feudalnym. Wizja Shinobi znana fanom innych mang jest przeszłością tego świata. Manga ta pełna jest interesujących technik opartych na wewnętrznej energii zwanej chakrą. Pozwala ona na kontrolę żywiołów, tworzenie krótkotrwałych kopii swojego ciała czy nawet techniki czaso-przestrzenne. Więcej informacji na ten temat łatwo już znajdziecie w internecie lub wczytując się w nasze podręczniki i opisy.

PBF: W dzisiejszych czasach wiele osób zainteresowanych tematem Naruto nie wie, czym jest ta forma rozgrywki. Wywodzi się ona z RPG. Nie takich komputerowych, lecz jeszcze starszych gier. Gry te polegały na tym, że Mistrz Gry opowiadał graczom o otaczających ich wydarzeniach, ci zaś podejmowali decyzje za swoje postacie. Kolejnym krokiem było prowadzenie podobnych rozgrywek poprzez maile, IRC'i, chaty i komunikatory. Z czasem zaczęto prowadzić sesje na forach. Z nich zaś wywodzą się PBFy w popularnej dziś formie, o elastycznej rozgrywce. W porównaniu z sesja forumową można by je nazwać "mmopbf".

Mechanika: Naszą grę można określić jako Taktyczny Storry Telling Efektów. Przypomina to pod pewnymi względami karcianki, gdzie każdy buduje własną talię złożoną z kart. Każda z tych kart ma swoje własne, unikalne efekty i zasady.
Mechanikę SNM należy podzielić na dwie części: mechanikę budowy postaci oraz mechanikę rozgrywki.
Tą pierwszą wzorowaliśmy w dużej mierze na Świecie Mroku. Nie mamy ograniczeń rozwoju postaci - ograniczeniem jest tylko czas. Podobnie jak w Klanarchii mamy jedynie system wpływający na to, jak wiele wysiłku należy włożyć w rozwój danych zdolności. Jeśli ktoś jest tego przeciwnikiem, podstawy tego oparliśmy na samej mandze, postaciach takich jak Orochimaru, Hiruzen czy Kakashi.
Drugi typ mechaniki, rozgrywki jest już Storry Tellingiem, choć niepełnym. Elementy mechaniki to efekty poszczególnych technik czy zdolności. W przypadku elementów konfliktowych gra jest porównawcza. Mistrz Gry analizuje zdolności dwóch postaci by wybrać, kto jest w danej czynności lepszy. Do tego dochodzi taktyka przyjęta przez graczy. Jest to najważniejszy element rozgrywki. Dzięki odpowiednim decyzjom można zwyciężyć starcie nawet z dużo potężniejszymi przeciwnikami. Nasza gra stawia nacisk na ukryte ruchy - taktyki, akcje, których postać przeciwnika nie mogła zobaczyć oraz dodatkowe notatki zapisywać można w bbcode ukrywającym treść - przeczytać ją może moderator, którym jest Mistrz Gry.

Innowacje: Wzorując się na grach towarzyskich i autorskich systemach RPG Shinobi no Mono stara się w pewnych kwestiach zacierać granice między grającymi i prowadzącymi rozgrywkę. Robimy to krok po kroku, ciągle z tym eksperymentując.
Pierwszym krokiem było wprowadzenie misji samodzielnych. Polegają one na napisaniu krótkiego opowiadania, które następnie jako misję odpowiedniej rangi zatwierdza administrator. Możliwe jest to tylko w przypadku misji o niskich rangach, by nie zaburzać balansu gry.
Kolejnym krokiem było wprowadzenie Senseiów drużyn Geninów w formie prawdziwych graczy. Prowadząc jako Mistrzowie Gry przygody drużyny ich postacie sami w tym uczestniczą dostając wynagrodzenie jak gracz. Dzięki temu prowadzący misję uczestniczy w grze, więc osoby o małej ilości czasu na PBFy również mogą go wspomagać bez poświęcania swoich możliwości jako gracz. To dotyczyło tylko wyższych rang Shinobi. Wzorowane jest to szczególnie na drugiej połowie pierwszej serii Naruto. Aktualnie obowiązek posiadania drużyny na stopniu genina został zniesiony, jednakże nic nie przeszkadza w stworzeniu jej.
Sytuacja w grze: Akcja gry toczy się kilkadziesiąt lat po wydarzeniach w mandze. Gra zaczyna się w momencie, gdy większość Shinobi znanych z mangi, którzy przeżyli wojnę przeciwko Obito i Madarze, umarło już ze starości. Sytuacja geograficzna się nie zmieniła. Dalej istnieją te same krainy Shinobi. Część wymarłych klanów odrodziła się, powstały nowe rodziny Shinobi adaptując wyjątkowe zdolności dosyć rzadkie w czasach mangi. Część z nich migrowała do nowych krain w celu znalezienia miejsca, gdzie mogliby spokojnie żyć. Mniejsze krainy często wchodziły we współpracę z większymi łącząc swoje siły Shinobi - główne krainy przejęły funkcje szkoleniowe młodych wojowników.
Po latach spokoju nastał czas nowych walk. Grupa rebeliantów złożona z zwykłych bandytów jak i renegatów - shinobi wyszkolonych z zwykłych ludzi przez Nukeninów, jak i właśnie samych Nukeninów i Rōninów - Samurajów, którzy już nie służyli Tetsu no Kuni. Zostali oni powstrzymani, ale w wyniku walk sytuacja geograficzna się zmieniła. Oto no Kuni wchłonęło część pobliskich krajów zwiększając swoje wpływy. Drobne kraje leżące pomiędzy krajami Ziemi, Ognia i Wiatru połączyły siły pod wodzą Ame no Kuni. Trzecią wielką formację złożyły kraje zachodnie i północne zamykając się na wpływy ze wschodu.
Obrazek
Administrator
 
Posty: 76
Dołączył(a): 22 lip 2014, o 11:33

Powrót do Regulaminy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników